Monday 9 September 2013

Gelaran SN A. Samad Said Mungkin Ditarik Balik


KUALA LUMPUR: Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said tidak kisah jika kerajaan bertindak menarik balik gelaran Sasterawan Negara yang diterimanya pada tahun 1985.
“Jawapan bapak mudah sahaja. Bapak alu-alukan. Sekiranya mereka (kerajaan) mahu berbuat demikian teruskan dan bapak ucap terima kasih,” katanya ketika dihubungi Harakadahdaily hari ini.
Beliau yang juga dikenali sebagai Pak Samad berkata demikian sebagai memberi respons terhadap kenyataan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek yang tidak menolak kemungkinan gelaran tersebut ditarik balik.
Desakan itu timbul ekoran Pak Samad dikatakan terlibat dalam insiden pengibaran Bendera Sanga Saka Negara di Dataran Merdeka pada malam ambang kemerdekaan Jumaat lalu. source


Ditarik saja gelaran tersebut, tidak layak dan tidak patut diberi penghormatan sedemikian.
Golongan seperti ini juga sering melaungkan ketuanan, ketuanan, ketuanan.. Ketuanan tengkorak kamu, sendiri pakai gelaran Datuk/Dato'/Datuk Sri dengan megah.
Datuk Sri AnuWar Al-Juburi sepatutnya musibat pertama yang saya cadangkan untuk ditarik balik gelarannya. Dialah antara spisis pelik baq hang, yang mempunyai 'kegemaran' agak luar biasa.
Adalah tersangat memalukan Datuk Shah Rukh Khan.

No comments:

Post a Comment